Luzerni MK-etapp: mõlemad Eesti neljapaadid avasõidus viimased

Vahur Mäe, toimetaja   |   13. juuli 2018, 16:46

Luzernis Šveitsis startis reedel, 13. juulil sõudmise maailmakarikasarja viimane etapp, kust võtab osa kaks Eesti paarisaeru neljapaati.

Maalilisel Rotsee järvel toimuv regatt on augusti alguses aset leidvate Euroopa meistrivõistluste ning septembri esimeses pooles peetavate maailmameistrivõistluste eel eri riikide koondiste jaoks üks peamisi jõuproove. Katsetatakse erinevaid koosseise ning saadakse võrdlusmoment maailma paremikuga. Eestigi koondisel on, mille üle pead murda, sest mehi paarisaeru neljapaati on enam kui selles kohti jagub. Tänavu on Luzernis võistlemas koguni kaks paarisaerunelikut, mis treener Matti Killingu hinnangul ka üsna võrdväärselt liiguvad.

Vanem ja kogenum nelik eelsõidus (foto: Fred Killing)

Avapäeval olid kavas eelsõidud, et kümne paatkonna konkurentsis selekteerida otse finaali pääsejad. Mõlemast sõidust kaks kiireimat kvalifitseerusid koheselt pühapäeval toimuvasse medalisõitu, teised saavad uue võimaluse laupäeval vahesõidus. Paraku jäid mõlemad Eesti kvartetid esmalt finaali ukse taha ning stardivad koos kell 16.32 algavas vahesõidus, kust vaid kaks paremat jõuavad finaali.

Eesti esimene koosseis Kaur Kuslap, Tõnu Endrekson, Allar Raja ja Andrei Jämsä võistlesid avasõidus koos Austraalia esimese rivistuse, Poola, Prantsusmaa ja Leeduga. Kaheks finalistiks platseerusid Poola (5.44,23) ning mullused maailmameistrid leedulased (5.45,63). Joone alla jäid austraallased (5.46,62), prantslased (5.53,83) ning kindlalt viimasena lõpetanud Eesti (5.58,34).

Eesti teine kvartett (foto: Fred Killing)

Teinegi esindus Kaspar Taimsoo, Sten-Erik Anderson, Jüri-Mikk Udam ja Joosep Laos pidid leppima kuuenda kohaga (6.08,48) ning positsiooniga vahesõidus. Sõidu võitis Saksamaa (5.46,16), järgnesid Holland (5.47,25), Suurbritannia (5.47,25) ja Uus-Meremaa (5.47,25).

Sõudjaid juhendav Matti Killing ei jäänud avasõitudega rahule ning vihjas, et järelduste tegemise aeg saabub vahesõidu tulemusi vaadates. „Millegipärast ei saanud noorem punt korralikult roolida ja see asi läks neil veidi lappama. Vanem seltskond läks aga alt starditõmmetelt üleminekuga, kuna ei suutnud distantsiks õiget rütmi leida. Viimasel treeningul näitasid mehed juba päris jõudsat edenemist, ent nüüdne polnud seda nägugi. Jääda juba esimesel 500 meetril paadi või poolega kaotusseisu, seda on palju,“ oli Killing otsekohene.

Samas leidis treener positiivsetki, sest tugev vahesõit, kus mõlemad paatkonnad peavad endast maksimaalse välja võtma, on tippvormi saavutamisel hädavajalik. „Võimete piiril toimuvaid jõuproove, kus sa saad maailma paremikuga võrdlusmomendi, pole just palju. Ka ei loonud me illusioone, et kaks paatkonda suudavad maailma eliidiga kõige kõrgemal tasemel konkureerida. Vahesõidu järel oleme juba targemad ja võime järeldusi lubada,“ võttis Killing avapäeva tegemised kokku.