Olümpiapronks astub koolikiusamise vastu

Vahur Mäe, toimetaja   |   6. apr. 2018, 14:30

Reedel, 6. aprillil tähistatakse Eesti Olümpiakomitee eestvedamisel valge kaardi päeva, mille raames sportlased kutsuvad valget kaarti näidates üles koolikiusamist märkama ja kiusamisele vahele astuma. Üks kaardinäitajaist on olümpiapronks Allar Raja.

Oma kokkupuudetest koolikiusamisega räägivad Eesti Olümpiakomitee sportlaskomisjoni liige, sõudmise olümpiapronks Allar Raja, vehklemise maailmameister Julia Beljajeva, kergejõustiklane Janek Õiglane, taekwondo kolmekordne MM-pronksmedalist Olga Borisenko ja AVIS Utilitas Rapla korvpallimeeskond eesotsas kapten Indrek Kajupangaga, kes kutsuvad üles kiusamisele vahele astuma ning annavad sekkumiseks ka konkreetseid soovitusi.

Allar Raja näitab valget kaarti. Foto: CJ Kask/EOK

Videosid saab vaadata www.eok.ee/valgekaart ja www.facebook.com/Olympiafann. Nende klippide ainel on hea ka koolikiusamise teemadel rääkida oma laste, õpilaste või sõpradega.

Samuti kutsuvad paljud teised Eesti sportlased ja spordiinimesed valget kaarti näidates üles koolikiusamist märkama ja sekkuma. Postitusi saab päeva jooksul Facebookist ja Instagramist otsida hashtagidega: #äralasekiusata #WhiteCard #terveeestieest. Nende teemaviidetega on oodatud koolikiusamisele valget kaart näitama kõik, kes tahavad selle negatiivse ilmingu vastu üles astuda.

6. aprilli tähistamise algatasid Rahvusvahelise Olümpiakomitee ja ÜRO nime all International Day of Sport for Development and Peace, Eestis tähistatakse seda EOK eestvedamisel 2017. aastast valge kaardi päeva nime all. See päev on pühendatud spordi võimele muuta ühiskonda paremaks – sport suudab inimesi ühendada, dialoogi arendada ning mõistmist ja hoolivust luua.

Päeva sümboliks on valge kaart – kui punane kaart tuleb spordis välja tõsise rikkumise eest, siis 6. aprillil näitavad spordiinimesed üle maailma valget kaarti, mis sümboliseerib tolerantsust, hoolimist ja positiivsust.

Eelmisel aastal näitas koolikiusamisele valget kaarti ca 150 Eesti sportlast ning EOK initsiatiiv võitis Hõbemuna auhinna PR-sotsiaalkampaaniate seas.